Ministránstábor – Bercel – 2006

Ministránstáborunkat idén a Cserhát hegységben található Bercel községben tartottuk. Táborunkat Lencse Gyula Balázs segítette, aki a lelki programok szervezését vállalta. Július 31-én indultunk a plébánia elől közel egy hetes kikapcsolódásunkra. A társaság egy része Gyuri bácsi segítségével Gödöllőre utazott, ahonnan vasúton közelítették meg a szomszédos községet, Galgagutát. Csapatunk másik részét mikrobuszommal vittem Bercelre. Szállásunk az egyházközség kezelésében lévő Keresztény Otthonban volt.

Az emeletes ágyakból kívánság szerint lehetett választani. Ezután felderítő útra indultunk a községben. A kora esti finom ebédet mindenki jó étvággyal fogyasztotta. A templomban minden este 7-kor Gyuszi bácsi igeliturgiát tartott.

Második napunk már 7 órakor reggeli tornával indult, mellyel idén is Balázs volt megbízva. Ma Nógrádsápra látogattunk. A község szélén a temető mellett található XIV-XV. sz.-ban épült gótikus erődtemplomot tekintettük meg. Alsósápon egy klasszicista stílusban épült harangtornyot láttunk, melyen a függőleges falon napóra mutatta a pontos időt. Ebédünkig egy nagy focizás is belefért a programba. A négy előre választott csapat körmérkőzést játszott a templomunk melletti pályán.

Harmadik napon Szanda vár meghódítása volt a cél. A közeli Becske községből vezetett fel utunk a várhoz. Itt-ott szinte akadályversenybe illő mutatványokkal juthattunk csak előrébb. Kidőlt fa, bozótosabb terület, csúszós, vizes szakaszok váltották egymást. A természet csodáira, a teremtett világ szépségére csodálkozhattunk rá ezen az utunkon is. A vár romjaitól szabad kilátás van a környező községekre és tanyákra. Fáradt csapatunk örömmel tért vissza a táborhelyre.

Csütörtökön Bér községbe kirándultunk. Mikrobuszommal mind a huszan a betonos út végéig utaztunk. Innen jelzetlen, de többnyire járt úton barangoltunk célunk felé. Kalandok mindig történtek! Mózes felmászott egy vadászlesbe, de a darazsak elkergették. A jókora darazsak egyik emlékét ápolgattuk is Mózi jobb karján. Sokak emléke a sárcsapda volt a béri termálkút megközelítésénél. Volt akiről a cipőjét is levette. Visszautunkban jó játék volt a 600 kg-os szalmabálák gurítgatása a domboldalban. Szerény becslések alapján is legalább 12 km-t gyalogoltunk. Este András atya látogatott meg minket és így szentmisén vehettünk részt.

Pénteken Galgagutáról Balassagyarmatra vonatoztunk. A Palóc Múzeumban a megyére jellemző népviseletet és szokásokat mutatták be a kiállított tárgyakon keresztül. Imádkoztunk a katolikus templomban. Fagylaltoztunk a Fő utcán.

Vacsora után a csoportok vidám előadásokat rögtönöztek. Ezután átgondoltuk az együtt eltöltött hetet és hálát adtunk a Jóistennek a sok jóért, mellyel elhalmozott minket. Köszönjük a szülők bizalmát, segítségét, és András atya támogatását! Reméljük, jövőre is eltölthetünk együtt egy pár napot!