Leánytábor – Sirok – 2006

Az idei hittanos táborunknak a siroki plébánia szomszédságában levő közösségi ház adott helyet, ahol 18 kislány hat napig élvezhette e hegyvidék szépségét.Sirok község a Mátra keleti szélén, a két Tarna-patak összefolyásánál található völgyben terül el. Már messziről csalogatja az erre utazókat a Vár-hegy 294 m magas kopár riolittufa kúpján épült vár, ami romjaiban is megragadó látvány.Mi sem tudtunk ellenállni, ezért kis csapatunk már az érkezés délutánján felkapaszkodott meredek lejtőin, hogy gyönyörködhessen a körpanorámában.

Második nap, a gyógyvizéről híres Bükkszéken strandoltunk. A hét folyamán ellátogattunk Parádsasvárra, ahol az egykori neves üveggyár helyett, (2005 decemberében felszámolták) már csak az üvegmúzeumot tekinthettük meg. Lelkes tárlatvezetőnk élményszerű beszámolót tartott nekünk az üveggyártás,- és csiszolás rejtelmeiről. Emléktárgyak vásárlása után felkerestük a helybéli lovardát. Jóllehet a lovakat nem láthattuk, – mivel a nagy hőség miatt elzárták őket, – a hűvös erdőn át vezető kirándulás javunkra vált.

Ezt a napot egy (oda-vissza) 9 km-es gyalogos „zarándoklat” követte a Kőkúti Szent László kápolnához.(A kápolna 1992-96 között épült Kormos Gyula egri építész tervei alapján. Külső és belső megjelenésében szerencsésen ötvözi a középkori templom és a modern építészet stílusjegyeit.) A gyerekek – fáradtságuk ellenére – jót játszottak a kápolna melletti játszótéren. Utolsó kirándulásunk a közeli Nyírjes-tóhoz vezetett. (Természetvédelmi terület a Nyírjes-tó – közepén tőzegmohaláp, ritka tőzegmohafajokkal – a Darnó-hegy délkeleti lejtőjén. 1957-ben Kovács Margit és Máthé Imre fedezték fel a Nyírjes-tónak keresztelt mohalápot.) A lányok jót lakmároztak az erdei málnából, majd nyársakat szedtünk a másnapi szalonnasütéshez.

Minden nap, – a kiadós délelőtti program után – finom étellel várt bennünket Rozika, a Hunor étterem tulajdonosa. Ennek ellenére azonban nem maradt el a már hagyománnyá váló palacsinta-sütő verseny. Az „öreg sütők” szívesen emlékeztek első próbálkozásaikra, és adták át a fortélyokat a kezdőknek. A késő délutáni órákban minden nap sor került a hittanos foglalkozásokra. Az első nap 4 csapatba szerveződtek a lányok, és ebben a felállásban folytak a hittanos, ill. játékos vetélkedők.

Egyik este váratlan látogatónk is érkezett András atya személyében. A lányok kihasználva a rövid együttlétet, ízelítőt adtak Neki a tábortűzhöz készített műsorukból, amire egész héten készültek, majd egy közös énekkel köszöntük meg a látogatást. (Itt jegyzem meg, hogy nagyon sokat, és jókedvvel énekeltünk a népdal-zsoltártól kezdve a gitáros énekeken át a régi dalokig.) A mozgalmas napok végét minden nap esti mese zárta, de ez korántsem jelentette az elalvást… (!) Szentmisén nem tudtunk részt venni, (hétköznap nincs) de Feri atya azért bemutatta nekünk a közelmúltban felújított templomot, sőt átjött a záró tábortűzhöz is. Úgy érzem a sok közös élmény, és lelki töltekezés mindenkit gazdagabbá tett; köszönet érte a jó Istennek, és földi pártfogóinknak!