Ministránstábor – Dédestapolcsány – 2005

Idei ministránstáborunkat az Északi-középhegységben található Bükk egyik aranyos kis falujában tartottuk. A szervezésekben ismét M. Attila volt segítségemre. Az ő kamaszkori ministránstáborainak egyik helyszíne Dédestapolcsány.

Július 18-án indultunk a plébánia elől. András atya útravalónak pár gondolatot helyezett a szívünkbe. Figyeljünk egymásra, viseljük el egymást, legyünk szófogadók, vegyünk részt a programokban teljes lelkesedéssel. Úti célunk a község egyik magaslatán a katolikus templom mellett található. Tárt kapu fogadott minket. Nemsokára Annuska néni is megérkezett kerékpárral. Megmutatta a tágas szállásunkat, mely régebben a plébánia épülete volt. A szobákat életkor szerint osztottuk el. A tágas szobákból két alvóhelyiséget neveztünk ki. Emeletes ágyakból lehetett választani kívánság szerint. A középső szobában voltak a ministránsfoglalkozások és a benti programok. A szép idő segítette a külső helyszínre tervezett programjainkat.

Első nap a Lázbérci víztározóhoz kirándultunk, mely a községtől északnyugatra található. Visszafelé felfedeztük a focipályát is. A késő esti finom estebéd mindenkinek nagyon jólesett.

Második napunk 8 órakor indult rendhagyónak tekinthető reggeli tornával. Ez idő alatt a naposok feladata mindig a reggeli készítés volt. Attila rövid eligazítást tartott a szeretettettek gyakorlását egész héten segítő kavicsgyűjtés idei folytatásáról is. Mai célunk a Dédesi vár meghódítása volt. A túránk felénél egy kedves családdal együtt kiránduló püspökkel is találkoztunk. Udvardi György atyával pár szót váltottunk a várba felérkezve is. Szép kilátást a várromtól csak a sűrűn nőtt fák között átkukucskálva láthattunk.

Harmadik napon Tardonára látogattunk el a Jókai Mór emlékházba. Ebből a községből is kirándultunk egyet. Ez a túránk az „indás túra” nevet kapta. Itt is rácsodálkozhattunk arra a sok természetben megtalálható szépségre, amely lépten-nyomon elkísért minket kalandozásainkon.

Csütörtökön reggel elbúcsúztunk a két legkisebb táborozónktól. Előző este Marci azt mondta nekem: „Hívjuk fel anyát, hogy reggel ne jöjjön értem! Szeretnék a tábor végéig itt maradni!” Nagyon jó volt ezt hallani tőle.

Ez a napunk a táborban és a focipályán zajlott. A négy dinnyével éppen jókor érkeztem a focistáinkhoz, mert kipukkadt a labdájuk és indultak volna haza. Kora este szentmisén vettünk részt, ahol nyolc ministránsunk segítette a kazincbarcikai plébánost, Iváncsi Balázs atyát. A mindennapi ministráns foglalkozások meghozták a méltán elvárható eredményt.

Pénteki napunkat korábban indítottuk, mert Szilvásváradra látogattunk el. Kisvasúttal utazhattunk a felső végállomásig. Az istállóskői ősember barlanghoz is felkapaszkodtunk, ahol Balázs nagy reflektorával tényleg felfedezhettük a barlang zugait, rejtekeit, látnivalóit . Még denevért is megpillanthattunk az egyik sziklahasadékban. A Szalajka völgyében sok látnivaló mellett kényelmes sétával érkeztünk vissza eredeti kiindulópontunkhoz, a kisvasút szilvási végállomásához. Sokunknak a Fátyol vízesés felejthetetlen szépség marad. A kocsikkal gyorsan hazaért a fáradt csapat. A kiadós esti meleg vacsora után a tábortűzhöz készülődtünk.

Tegnap kiadott feladat volt, hogy kisebb csoportokban egy kis előadással is emeljük a tábortűz hangulatát, élményét. A vidám előadások egy része kötődött a héten átélt eseményekhez, történésekhez. A nyársra tűzött virslik hamar elfogytak. Tábortüzünk alatt átgondoltuk az együtt eltöltött hetet és hálát adtunk a Jóistennek azért a sok jóért, mellyel elhalmozott minket. Az esti fagyizás és Don Camillo-zás után mindenki örömmel tért nyugovóra.

Szombaton is szép napra ébredtünk. Délelőtt még Attila felolvasott az egész héten részleteiben hallott könyvből. Hazafelé Bélapátfalván Ciszterci Apátságát tekintettük meg.

Másoknak is szeretettel ajánljuk a szép dédestapolcsányi táborhelyünket. Köszönjük a szülők bizalmát, segítségét, küldeményeit és András atya támogatását!

Az adódó nehézségek és megoldandó feladatok ellenére jövőre is szeretnénk együtt eltölteni pár napot.