Leánytábor – Devecseren – 2005

Idén is 16 kislány készült izgalommal a hittanos táborba, melynek színhelye a devecseri plébánia vendégháza volt. Az első két nap esős időjárása sem tudta elrontani lelkesedésünket.

Az érkezés napján a helyi látnivalókat fedeztük fel; a finom ebéd után sétát tettünk a devecseri kastély hatalmas parkjában. Kedden a királynék városába, Veszprémbe vitt az utunk. A Bazilikában a déli Úrangyalát imádkozva, rácsodálkozott kis csoportunkra az idegenvezető, és külön ismertette velünk a templom történeti eseményeit. (Hálából énekeltünk Neki.)

A következő napi túránk Sümegre vezetett. A ferencesek templomában szentmisén vettünk részt, majd újult erővel „felkapaszkodtunk” a várba. Nagy élmény volt a gyerekeknek a várjáték, a kovácsműhely, ahol szemünk láttára verték az érméket, amiket azután megvásárolhattunk. Többen kipróbálták az íjászat művészetét is.

Csütörtöki napunk Ajkán strandolással telt. Gyönyörű környezetben, egy csónakázó tó mellett fekszik a strand, hatalmas területen, három medencével, fedett uszodával, röplabda pályákkal, és játszótérrel. A medencéket szinte egész délelőtt csak a kis csapatunk birtokolta. (Lehet, hogy a helybeliek nem hittek a jó időben…?!) Péntek délelőtt gyalogos túrát tettünk a 4 km-re lévő Kolontárra, ahol ittunk a Szentkút friss vizéből, majd meglátogattuk a kistarcsai táborozókat. (Itt van a plébánia másik szálláshelye) Délután már lázas készülődés kezdődött az esti tábortűz jelmezes műsorához.

Természetesen idén sem maradt el a palacsintasütő-verseny, ahol az új és régi táborozók egyaránt kibontakoztathatták tehetségüket. Hittanos tábor lévén, minden nap volt hittan-játékos vetélkedő, – nyereményekkel – melyben állandó 4 csapat mérte össze tudását. Esténként jutott idő videó-filmvetítésre is; „Erőt adnak a bajban” (Őrangyalos történet a hétköznapokban) és az „Anna” c. ifjúsági filmet néztük meg. (Itt jegyzem meg, hogy a történet III-IV. részét a plébánián fogjuk majd vetíteni.)

A pénteki záró ünnepségünkön, tombola-sorsolást tartottunk, és a tábortűz fényénél mindenki átvehette a személyre szóló dicsérő oklevelét és ajándékát. Fény derült az „őrangyaljáték” titkos személyeire, kik vigyáztak egymásra a hét folyamán.

Hazafelé utazva mindnyájan úgy éreztük, élményekben gazdag szép hetet töltöttünk együtt, amit jövőre is szeretnénk megismételni. Szeretettel hívunk és várunk körünkbe új hittanosokat!